روشنایی زیرکابینتی- دستگاه‌های کنترل روشنایی پیشرفته

0
1789

لامپ‌های زیرکابینتی باقابلیت تشخیص حرکت

این نوع لامپ‌ها، دارای سنسور تشخیص حرکت بوده و چنانچه حرکتی را در نزدیکی خود تشخیص دهند، به‌صورت هوشمند، لامپ زیرکابینتی را روشن می‌کنند و چنانچه بعد از زمانی خاص، حرکتی را تشخیص ندادند به‌صورت خودکار، روشنایی زیرکابینتی را خاموش می‌کنند. این نوع ویژگی، کارکرد در آشپزخانه را راحت‌تر می‌کند اما درصورتی‌که سنسور تشخیص حرکت درست تنظیم‌نشده باشد، با هر حرکت کوچکی، روشنایی زیر کابینتی را خاموش، روشن می‌کند و باعث سردرگمی افراد می‌گردد. همچنین در نصب این سنسورهای حرکتی، می‌بایست به‌گونه‌ای عمل شود که منابع گرمازا مانند اجاق‌گاز یا مایکروفر در دید سنسور حرکتی قرار نگیرد. لازم به ذکر است که نصب این‌گونه سیستم‌های روشنایی، نیاز به تکنسین‌های حرفه‌ای دارد.

لامپ مجهز به سنسور تشخیص حرکت
لامپ مجهز به سنسور تشخیص حرکت

روشنایی زیرکابینتی باقابلیت خاموش روشن شدن با فرمان دست

 در این نوع روشنایی، چنانچه دست شخص از جلوی سنسور موردنظر یک‌بار عبور کند، لامپ روشن و با حرکت مجدد دست از جلوی سنسور، لامپ خاموش می‌شود. معمولاً این نوع سنسورها، به‌گونه‌ای نصب می‌شوند تا با هر حرکتی، خاموش و روشن نگردد و از قرار دادن این نوع سنسور در مسیر مستقیم روشنایی خودداری می‌شود تا خاموش و روشن شدن روشنایی‌های دیگر، تأثیری بر عملکرد این نوع سنسور نداشته باشد. در این نوع سیستم روشنایی نیز برای نصب نیاز به تکنسین‌های حرفه‌ای است.

لامپ زیرکابینتی سنسوردار

روشنایی زیرکابینتی باقابلیت دیمری (تغییر شدت نور)

روشنایی زیرکابینتی باقابلیت دیمری، به شما این اجازه را می‌دهد تا سطوح متفاوتی از روشنایی را خلق کنید و با این کار، می‌توانید در هر زمان حالت روشنایی آشپزخانه خود را تغییر دهید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا یک روشنایی درخشان را در هنگام صبحانه یا آماده کردن وعده‌های غذایی داشته باشید و در هنگام صرف عصرانه، میزان روشنایی را کاهش دهید و با این کار، میزان مصرف انرژی را کنترل نمایید. اکثر لامپ‌های رشته‌ای و ال ای دی، می‌توانند با دیمرها تطبیق یابند اما این قابلیت در مورد لامپ‌های فلورسنت به‌سختی امکان‌پذیر است.

نظر خود را ثبت کنید

نظر بدهید
نام خود را وارد نمایید