روشنایی زیر کابینتی- قاب لامپ

0
3406

نوع قاب لامپ

انتخاب مهم بعدی راجع به نورپردازی زیر کابینتی نوع قاب لامپ روشنایی است.

پارامترهای اصلی در قاب لامپ شکل نورپردازی (خطی یا نقطه‌ای)، تو کار یا رو کار (نوع نصب)، نوع اتصال (باطری خور یا متصل به برق) است.

نوع نوردهی خطی

نورهای زیر کابینتی خطی، معمولاً به شکل مستطیلی هستند. این نوع لامپ‌ها، معمولاً دارای تنوع طولی متفاوتی می‌تواند باشد که از آن جمله می‌توان به نوارهای ال ای دی منعطف، ال ای دی‌های شاخه‌ای اشاره کرد و معمولاً این نوع نورپردازی خطی، قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته و نورهای دلخواه را تولید کرد.

bar-fixture
لامپی با نور دهی خطی

نوع نوردهی نقطه‌ای

این نوع لامپ‌ها، معمولاً به‌صورت دایره‌ای یا واحدهای مربعی عرضه می‌شوند که نصب راحت‌تری دارند ولی نورپردازی فضای زیر کابینتی، به‌صورت لکه‌ای انجام می‌گردد و فقط یک محدوده از فضا را روشن می‌کند و برای نورپردازی زیر کابینت، نیاز به استفاده از تعداد مشخصی لامپ در فواصل یکسان است. ازجمله روشنایی نقطه‌ای، می‌توان به لامپ‌های هالوژن و لامپ‌های رشته‌ای یادکرد.

wall-mount
لامپی با نوردهی نقطه ای

 

نوع نصب قاب لامپ

به قاب لامپ هایی که بر زیر سطح کابینت و بر روی سطح چوب نصب می‌گردند روکار گفته و به آن نوع فیکسچرهایی که برای نصب نیاز به عملیات فرزکاری یا گردبری دارند و عملاً قسمت اعظم لامپ در داخل کابینت مدفون می‌گردد، توکار گفته می‌شود. معمولاً لامپ‌های توکار ظاهری زیباتر به کابینت‌ها می‌دهند اما نیازمند کار فنی بیشتر و پیچیده‌تر بوده و زمان نصب را بالا می‌برد. قاب لامپ های روکار، به‌واسطه نصب با استفاده از پیچ بر روی سطح زیرین کابینت، به سهولت و سرعت نصب می‌گردد اما زیبایی کار قاب لامپ توکار را ندارند. اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ روشنایی کابینتی، برای بهبود دو پارامتر زیبایی و نصب آسان در حال طراحی و تولید لامپ‌های بسیار نازک روکار هستند تا بتوانند هم ظاهر کار را زیبا سازند و هم نصب لامپ سریع‌تر و راحت‌تر سازند تا هزینه‌های روشنایی زیر کابینتی برای مصرف‌کننده نهایی پایین‌تر بیاید.

رنگ قاب لامپ

گاهی اوقات رنگ قاب لامپ روشنایی شما مهم نیست زیرا در دید نیست. اکثر قاب لامپ رایج سفید، سیاه و یا رنگ‌های متالیکی مانند نیکلی، برنزی، طلایی، آب‌کرومی و مسی‌رنگ است. هنگام انتخاب رنگ قاب لامپ، شما بایستی به رنگ کابینت‌های خود توجه کنید.

نظر خود را ثبت کنید

نظر بدهید
نام خود را وارد نمایید