روشنایی زیرکابینتی- برق و ولتاژ

0
2525

لامپ باطری‌خور یا سیم‌دار

نحوه تغذیه لامپ در روشنایی زیرکابینتی، بسیار مهم است. محصولات روشنایی در این زمینه، معمولاً به دو نوع باطری خور و اتصال دائم تقسیم می‌شوند. نوع‌های باطری خور، این قابلیت را دارد که در اکثر نواحی کابینت، قابل‌نصب است، زیرا نیاز به مخفی‌کاری سیم‌های برق ندارد. همچنین هزینه‌های نصب توسط تکنسین‌های ماهر را به همراه ندارد و خود مصرف‌کننده نهایی، می‌تواند آن را تهیه و از آن استفاده نماید؛ اما این نوع محصولات دو مشکل اساسی دارد. اول آنکه، نور این نوع محصولات، نسبت به محصولات سیم‌دار بشدت پایین بوده و دوم اینکه، هرچند وقت یک‌بار مصرف‌کننده نیاز به تعویض باتری این نوع محصولات را دارد که معمولاً بعد از چند بار تعویض باطری، مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد از این نوع محصولات استفاده ننماید. مدل‌های سیم‌دار، معمولاً پرنورتر، حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر هستند اما نصب بسیار پیچیده‌تری داشته و معمولاً قبل از ساخت کابینت، باید استفاده از این نوع لامپ‌ها در طراحی کابینت‌ها لحاظ گردد.

ولتاژ

شما باید ولتاژ کاری هر نوع روشنایی را در نظر بگیرید.

ولتاژ برق شهر

این نوع نورها، معمولاً باکیفیت بوده و از قیمت پایین‌تری، برخوردار هستند و لامپ‌های این نوع، نیاز به استفاده از آداپتور را ندارند و به‌راحتی به برق شهر وصل شده و می‌توانید به‌راحتی از ادوات رایج در روشنایی خانگی موجود در بازار استفاده کنید.

ولتاژ پایین

معمولاً لامپ‌های ولتاژ پایین در دو نوع ۱۲ ولت و ۲۴ ولت عرضه می‌گردند و این خود، نیازمند استفاده از آداپتور برای تبدیل برق شهر به ولتاژهای پایین است. این لامپ‌ها، معمولاً طول عمر بیشتری داشته و کیفیت نور، یکنواخت‌تر است. همچنین مصرف انرژی کمتری داشته و فیکسچرهای ظریف‌تری دارد.

نظر خود را ثبت کنید

نظر بدهید
نام خود را وارد نمایید